Järjestyksenvalvojat

Järjestyksenvalvojan kertauskoulutus (8h)

Koulutus on tarkoitettu järjestyksenvalvojakortin omaavil­le henkilöille, jotka ovat uusimassa järjestyksenvalvojaksi hyväksymistään. Koulutukseen voi osallistua, jos järjestyksen valvojan peruskoulutus on käyty ennen 1.3.2007 ja kortti on vielä voimassa. Jos järjestyksenvalvojan peruskoulutus on käyty 1.3.2007 jälkeen ja kortin hyväksyntä on voinut mennä vanhaksi niin siitä huolimatta voi osallistua koulutukseen ja uusia korttisi.

Koulutuksen jälkeen voi hakea poliisilta uudestaan hyväksyntää toimia järjestyksenvalvojana. Haettaessa uudelleen järjestyksenvalvojaksi hyväksymistä, tulee hakemukseen liittää todistus järjestyksenvalvojan kertauskoulutuksen hyväksytystä suorittamisesta, joka voi olla suoritettu aikaisintaan kuusi kuukautta ennen uuden hyväksymisen hakemista + valokuva. Korttia voi hakea myös sähköisesti poliisin sivuilta.

KiurU/ Iskelmäviikko maksaa kortin uusimisen niille jäsenilleen jotka sitoutuvat toimimaan seuran tilaisuuksissa ja Iskelmäviikolla järjestyksenvalvojina.

Ilmoittautuminen kursseille suoraan Kiuruveden Kansalaisopistoon joko netissä: https://www.opistopalvelut.fi/kiuruvesi/course.php…

Tai puhelimella: 040-5271633

JV-kortin uusimisessa ei ole aikarajaa, kun henkilö on suorittanut JV-peruskurssin 1.3.2007 - 31.12.2016 välisenä aikana (vähintään 32-tuntia ja koulutukseen on sisältynyt myös voimankäyttöä) tai henkilö on suorittanut koulutuksen 1.1.2017 jälkeen (vähintään 40-tuntia).
Eli näissä tapauksissa voidaan henkilön JV-kortti uusia myös sen mentyä vanhaksi kunhan vain suoritetaan kertauskoulutus ja haetaan uutta lupaa viranomaiselta.

Kertauskoulutuksen suorittamisen jälkeen on koulutetulla aikaa enintään puoli vuotta hakea uusintaa järjestyksenvalvojahyväksynnälle, eli kurssitodistus on voimassa 6 kuukautta. On syytä huomioida että tämä ei päde jos alkuperäinen JV-peruskurssi on suoritettu ennen 1.3.2007.

KiurU:n jäsen tai muuten seuraa tukeva henkilö.  Jos sinulla on voimassa oleva järjestyksenvalvojakortti  ja haluat osallistua tuleviin järjestyksenvalvontatehtäviin seurallemme.  Ilmoita nimesi ja järjestyksenvalvontakorttisi numero s-postilla terho.nousiainen@suomi24.fi niin saamme koottua tietoomme kortilliset henkilöt tuleviin tapahtumiin.